توضیحاتی درباره خاصیت بی اثر بودن گاز هلیوم

No Comments
توضیحاتی درباره خاصیت بی اثر بودن گاز هلیوم

نظر دانشمندان در خصوص خاصیت بی اثر بودن گاز هلیوم

دانشمندان تازگی ها به این نتیجه رسیده اند که هلیوم آنچنان که قبلا می پنداشتند هم نمی تواند جز گازهای بی اثر دسته بندی شود. با کشف کریستال هایی که از هلیوم تشکیل شده اند ثابت شد که مادامی که هلیوم الکترون های خود را با عناصر دیگر به اشتراک نگذارد، می تواند با اتم های دیگر ترکیب شود. به زبان دیگر باید گفت که هلیوم با اتم های دیگر ترکیب می شود، ولی به پیوند شیمیایی در انجام این فرآیند تن نخواهند داد، و از اتم های با بار مثبت محافظت کرده و مقابل نیروهای دافعه که آنها را از هم دور نگه می دارد مقاوم خواهد بود.

جالب است بدانیم که تحت فشار خیلی زیاد مانند فشاری که در مرکز کره ی زمین موجود است،گاز هلیوم و هیدروژن با فشردگی با هم یک ترکیب پایدار را تشکیل می دهند. باید گفت که به احتمال زیاد دانشمندان تا به امروز نتوانسته اند به تمام قابلیت های هلیوم دست پیدا کنند و به صورت قطعی پاسخی برای اینکه آیا هلیوم  یک عنصر بی اثر است یا در موقعیت های متفاوت می تواند با عناصر دیگر ترکیب شود، پیدا کنند.

دشواری استخراج هلیوم در جو

در جو هلیومی که بتواند متمرکز شود تنها شانس 1 از 200000 را دارد. در نتیجه بهره گیری از آن و استخراج هلیوم از هوا، عملی مقرون به صرفه و کاربردی نیست. باید توجه داشت که هلیوم از گازهای طبیعی حاصل می شود. ناخالصی هایی مانند آب، سولفیدها و دی اکسیدهای کربن ابتدا باید از این هلیوم ها خارج شود تا بتوان به هلیوم خالص رسید، اما این هلیوم خالص نیز حاوی عناصر دیگری مانند آرگون، نئون، هیدروژن و ازت است، این خالص سازی در فشار های بالا اتفاق می افتد.

آیا تمامی منابع ذخایر گاز دارای هلیوم هستند؟

هلیوم در منابع ذخایر گاز در سراسر دنیا یافت می شود. اما نمی توان مدعی بود که تمام این منابع دارای هلیوم باشند. در ایالات متحده ی امریکا هلیوم از چاه هایی در کنزاس، اوکلوهوما و تگزاس تامین می شود. این منابع نیز در آینده به اتمام خواهند رسید، میزان بسیار زیادی از هلیوم در تانزانینا یافت می شود. هلیوم از پوسیدگی مواد معدنی رادیواکتیو یافت می شود.

نقش هلیوم در نوآوری ها و علوم آینده

تا به امروز کشف هلیوم به نوآوری های بسیار زیادی منجر شده است و در آینده نیز شاهد پدیدار شدن نوآوری های دیگری از طریق هلیوم خواهیم بود و در زندگی مدرن امروزه ی ما، اهمیت هلیوم در حوزه های فناوری، پزشکی و تحقیقات بسیار گسترده است و روز به روز هم گسترده تر خواهد شد.

عواقب تنفس کردن هلیوم چیست؟

و در آخر باید بپردازیم به عواقب و خطرات استنشاق گاز هلیوم درست است که شنیدن صداهای حاصل از تنفس هلیوم شاید بتواند، برای اکثر افراد امری خنده دار باشد. اما باید گفت که با وارد کردن این گاز به ریه از میزان اکسیژنی که باید به بدن شما برسد کاسته می شود و بدن شما برای داشتن عملکرد صحیح نیاز دارد به میزان مشخصی اکسیژن دریافت نماید و این کمبود اکسیژن می تواند عواقب ناخوشایندی برای افراد داشته باشد و سبب از بین رفتن هوشیاری و خفگی شود و در نهایت به مرگ منجر شود.

درباره مقاله های سرزمین هلیوم

در اینجا مقالاتی علمی درباره گاز هلیوم و مصارف هلیوم در صنایع ساختماتی ، پزشکی و بادکنک های هلیومی برای شما جمع آوری شده امیدوایم مورد پسند قرار بگیرد

مقالات پربیننده

مشاهده همه
چگونه بادکنک را ایستاده نگه داریم

چگونه بادکنک را ایستاده نگه داریم

خواندن مقاله
چگونه بادکنک تولد را ایستاده نگه داریم؟ بادکنک وسیله تزیینی است که برای تولدها مورد استفاده…
خواندن مقاله
نرخ رشد سالانه گاز هلیوم تا سال 2028

نرخ رشد سالانه گاز هلیوم تا سال 2028

خواندن مقاله
گزارش بازار جهانی درباره گاز هلیوم ، نرخ رشد و استفاده از هلیوم در صنایع مختلف…
خواندن مقاله
مهم‌ترین کاربردهای هلیوم در صنایع مختلف

مهم‌ترین کاربردهای هلیوم در صنایع مختلف

خواندن مقاله
هلیوم دارای خواص فیزیکی منحصرفردی است که می‌تواند نقش مهم و حیاتی در صنایع مختلفی داشته…
خواندن مقاله
آیا-توپ-های-فوتبال-حرفه-ای-با-گاز-هلیوم-پر-می-شود؟

آیا توپ های فوتبال حرفه ای با گاز هلیوم پر می شود؟

خواندن مقاله
وقتی فوتبال های حرفه ای را مشاهده می کنید، بازیکنان با سرعت توپ را به یکدیگر…
خواندن مقاله
شارژ کپسول گاز هلیوم

شارژ کپسول گاز هلیوم

خواندن مقاله
  اگر قرار است یک مهمانی بزرگ برگزار کنید و یا شغل شما به گونه ای…
خواندن مقاله
کمبود هلیوم و یافتن جایگزین هایی برای کروماتوگرافی گازی

کمبود هلیوم و یافتن جایگزین هایی برای کروماتوگرافی گازی

خواندن مقاله
  تقریباً برای یک دهه، در دسترس بودن هلیوم و قیمت آن یکی از زمینه‌های اصلی…
خواندن مقاله

ارسال نظر