کپسول گاز هلیوم برای بادکنک

No Comments
کپسول گاز هلیوم برای بادکنک

اگر شما جز آن دسته خانواده هایی هستید که مراسم و جشن های زیادی برپا می کنید و معمولا از بادکنک های هلیومی در مراسم هایتان استفاده می کنید، شاید بهتر باشد که به جای خرید بادکنک هلیومی از فروشگاه، با تهیه یک کپسول گاز هلیوم خودتان کار باد کردن بادکنک ها را در منزل انجام دهید. چرا که با استفاده از این کپسول ها می توانید تعداد زیادی بادکنک فویلی و یا لاتکسی را باد کنید. از طرف دیگر از مشکلات مربوط به حمل و نقل تعداد زیاد بادکنک از فروشگاه تا منزل نیز رها می شوید.

چه تعداد بادکنک را می توان با یک کپسول باد کرد؟

مخازن کپسول گاز هلیوم با ظرفیت های متنوعی در بازار وجود دارند و بسته به ظرفیت می توانند حدود 15 تا حتی 100 بادکنک را باد کنند. به طور معمول حجم کپسول ها حدود 15% بیش تر از حجم گاز لازم برای پرکردن تعداد بادکنک مشخص شده، در نظر گرفته می شود. این گاز اضافه، برای نشت گاز در هنگام تعویض بادکنک و … در نظر گرفته شده است. بنابراین در صورت احتیاط و ممانعت از خروج و هدر رفتن این گاز می توانید تعداد بادکنک های بیشتری را با یک کپسول پر نمایید.

نحوه بادکردن بادکنک با کپسول هلیوم

برای بادکردن بادکنک های لاتکسی با استفاده از کپسول گاز هلیوم مطابق با مراحل زیر عمل کنید.

مرحله 1: دهانه بادکنک کشیده و نازل پمپ را درون آن قرار دهید.

مرحله 2: نازل را فشار دهید تا هلیوم به داخل بالون پمپ شود.

مرحله 3: هنگامی که بادکنک تا اندازه مطلوبی باد شد، دهانه آن را خارج کنید و سریع آن را ببندید تا هلیوم خارج نشود. می توانید آن را گره بزنید و یا از روبان برای سفت تر شدن استفاده کنید.

توجه داشته باشید که زیاد بادکردن بادکنک ها می تواند باعث تغییر شکل و نهایتا ترکیدن آن ها شود. هنگام پایان کار مطمئن شوید که جریان گاز خروجی از کپسول کاملا بسته باشد.

آیا از گاز هلیوم برای بادکنک فویلی نیز می توان استفاده کرد ؟

بله از این گاز برای پر کردن هر دو نوع بادکنک می توان استفاده کرد. تنها تفاوت در این است که بادکنک های فویلی اندازه ی بزرگتری دارند، گازی که برای پر کردن آن ها لازم است بیشتر خواهد بود. به همین دلیل به نسبت بادکنک های معمولی تعداد کمتری بادکنک فویلی را می توان با یک کپسول پر نمود.

استفاده از روبان برای بادکنک

از آنجا که بادکنک های پر شده با گاز هلیوم تمایل زیادی به فرار به ارتفاعات جوی دارند باید سریعا به آن ها نخ یا روبانی متصل کرد که با استفاده از آن بتوان مانع از ارتفاع گرفتن بادکنک ها شد. فرار کردن بادکنک از دست کودکان می تواند امری ناراحت کننده برای آنها تلقی شود. بنابراین روبان با طول مورد نظر خود را آماده کنید و پس از پر کردن هر بادکنک آن را به روبان متصل کنید.

 

ARVE Error: Invalid URL https://www.heliumland.com/wp-content/uploads/چگونه-بادکنک-لاتکس-را-گره-بزنیم.webm in url

بادکنک پر شده با گاز هلیوم چه مدتی شناور می ماند ؟

زمان تخمین زده شده برای این که بادکنک های لاتکسی پر شده با هلیوم، با اندازه استاندارد شناور بمانند حدود 8 تا 12 ساعت است اگرچه بادکنک ها به طور عملی حتی ممکن است تا 2-5 روز نیز شناور بمانند. اگر می‌خواهید بادکنک‌های لاتکسی شما زمان طولانی‌تری شناور  باقی بمانند، موادی وجود دارند که مانند عایق درون بادکنک عمل کرده و از نشت گاز و کاهش مدت شناوری جلوگیری می کنند. این مواد را به طور جداگانه می توانید، خریداری کنید. همچنین بالن ها در دما و رطوبت پایین تر مدت بیشتری در هوا می مانند. در هر صورت بهتر است بادکنک ها را در همان روز مهمانی باد کنید.

آیا استفاده از کپسول هلیوم برای کودکان بی خطر است؟

باید توجه کرد که کپسول های هلیوم برای استفاده کودکان ایمن نیستند. این کپسول ها در واقع مخازن فولادی سنگینی دارای اجزای مکانیکی مانند نازل ها و شیرها هستند و برای کارکردن به توانایی درک و پیروی از دستورالعمل های عملیاتی خاص نیاز دارند. بنابراین کودکان زیر 14 سال نباید از کپسول های هلیوم بدون نظارت مستقیم بزرگسالان استفاده کنند.

آیا استنشاق هلیوم خطرناک است؟

استنشاق هلیوم می تواند موجب تغییر صدای افراد شود بنابراین برخی افراد ممکن است برای سرگرمی و خنده این کار را انجام دهند اما باید توجه کرد که زیاده روی در این کار ممکن است منجر به کمبود اکسیژن رسانی به مغز و ایجاد آسیب به بافت های آن شود. علاوه بر این در صورتی که هلیوم در فضای بسته پخش شود، خطر خفگی را نیز به همراه خواهد داشت.

آیا کپسول های هلیوم ممکن است منفجر شوند؟

احتمال انفجار در کپسول های هلیوم بسیار کم است زیرا این کپسول ها مجهز به دیسک انفجاری هستند و در صورت بروز هر گونه شرایط پیش بینی نشده مانند آتش سوزی، سیلندر به صورت کنترل شده محتوای گاز خود را آزاد می کند و منفجر نمی شود. بنابراین می توان از کپسول هلیومی با خیال راحت در منزل نگهداری کرد.

نگهداری از کپسول برای استفاده های بعدی

به هنگام استفاده از کپسول های گاز هلیوم و اتمام کار باید دقت داشت که شیر مخزن را به درستی ببندید و آن را در یک مکان خشک و خنک تا حداکثر 6 ماه نگهداری کنید. زمانی که مخزن کاملاً خالی شد، می توانید برای بازیافت آن اقدام کنید. برای این کار کافی است به فروشگاهی که مخزن را خریداری کرده اید مراجعه کنید تا شارژ یا بازیافت کپسول را برای شما انجام دهد. توجه کنید که کپسول را دور نیندازید.

منبع: balloongaz

درباره مقاله های سرزمین هلیوم

در اینجا مقالاتی علمی درباره گاز هلیوم و مصارف هلیوم در صنایع ساختماتی ، پزشکی و بادکنک های هلیومی برای شما جمع آوری شده امیدوایم مورد پسند قرار بگیرد

مقالات پربیننده

مشاهده همه
چگونه بادکنک را ایستاده نگه داریم

چگونه بادکنک را ایستاده نگه داریم

خواندن مقاله
چگونه بادکنک تولد را ایستاده نگه داریم؟ بادکنک وسیله تزیینی است که برای تولدها مورد استفاده…
خواندن مقاله
نرخ رشد سالانه گاز هلیوم تا سال 2028

نرخ رشد سالانه گاز هلیوم تا سال 2028

خواندن مقاله
گزارش بازار جهانی درباره گاز هلیوم ، نرخ رشد و استفاده از هلیوم در صنایع مختلف…
خواندن مقاله
مهم‌ترین کاربردهای هلیوم در صنایع مختلف

مهم‌ترین کاربردهای هلیوم در صنایع مختلف

خواندن مقاله
هلیوم دارای خواص فیزیکی منحصرفردی است که می‌تواند نقش مهم و حیاتی در صنایع مختلفی داشته…
خواندن مقاله
آیا-توپ-های-فوتبال-حرفه-ای-با-گاز-هلیوم-پر-می-شود؟

آیا توپ های فوتبال حرفه ای با گاز هلیوم پر می شود؟

خواندن مقاله
وقتی فوتبال های حرفه ای را مشاهده می کنید، بازیکنان با سرعت توپ را به یکدیگر…
خواندن مقاله
شارژ کپسول گاز هلیوم

شارژ کپسول گاز هلیوم

خواندن مقاله
  اگر قرار است یک مهمانی بزرگ برگزار کنید و یا شغل شما به گونه ای…
خواندن مقاله
کمبود هلیوم و یافتن جایگزین هایی برای کروماتوگرافی گازی

کمبود هلیوم و یافتن جایگزین هایی برای کروماتوگرافی گازی

خواندن مقاله
  تقریباً برای یک دهه، در دسترس بودن هلیوم و قیمت آن یکی از زمینه‌های اصلی…
خواندن مقاله

ارسال نظر