آیا هلیوم در کره ی ماه وجود دارد ؟

No Comments
آیا هلیوم در کره ی ماه وجود دارد ؟

چرا ذخایر گاز هلیومی ما رو به پایان است و در این باره چه باید بکنیم ؟

در پاسخ به این سوال جواب داد بله، گاز هلیوم ما در حال اتمام است، علت اتمام ذخایر گاز هلیوم چیست؟ افراد زیادی در صنایع مختلف در حال استفاده از گاز هلیوم به طرق متفاوت هستند، و دیگر هیچ راهی برای تولید ارزان و به صرفه ی گاز هلیوم نیست. افراد بسیاری متوجه این قضیه نیستند که گاز هلیوم یک منبع غیر قابل تجدید است.

سالانه نزدیک به 8 میلیارد فوت مکعب هلیوم در جهان مورد استفاده ی افراد مختلف قرار می گیرد. این خبر به احتمال زیاد به گوش بسیاری از افراد رسیده است که این گاز نجیب در حال اتمام است. به همین دلیل خبر کشف میزان زیادی از هلیوم که در کنفرانسی در ژاپن اخیرا پخش شد توانست توجه مطبوعات را به خود جلب کند.

هلیوم در کره ماه

نظریه ی بهره بری از انواع انرژی ها به صورت پاک و کارآمد از کره ی ماه در دهه ی گذشته هم در واقعیت هم در دنیای علمی تخیلی بسیار مورد بحث قرار گرفته است .

برخلاف کره ی زمین که توسط میدان های مغناطیسی محافظت شده است. کره ی ماه با میزان زیادی از هلیوم -3 توسط باد های خورشیدی بمباران شده است و همچنین این باور وجود دارد که این ایزوتوپ قادر است انرژی هسته ای امن تری را به عنوان یک واکنش ترکیبی حاصل شود. این در حالی ست که این عمل رادیواکتیو نیست و زباله ها و اضافات خطرناکی را حاصل نخواهد شد .

تولید راکتور های فیوژنی هلیومی

Harrison Schmidt مالک برنامه ی Apollo بارها در خصوص معدن هلیوم -3 بحث کرده است و این در حالی ست که Gerald Kulcinski در دانشگاه ویسکانسین مادیسون یکی ار پیشرو های استدلال در این بخش است و یک راکتور کوچک در موسسه ی فناوری فیوژن ساخته است که تا به الان موفق به تولید راکتور های فیوژنی هلیومی به صورت خالص نبوده است .

استفاده از ذخایر موجود در ماه

این امر نتوانست فاکتورهای  انگیزه برای کشف هلیوم -3 را در فضا کاهش دهد و جدا از فعالیت های مربوط به فضا هند علاقه ی خود را به استخراج منابع مرتبط به کره ی ماه اعلام داشت . استفاد از ذخایر ماه قسمتی از برنامه ی نامزدهای ریاست جمهوری سال 2012 بود .

شرکت های خصوصی نیز مایل به استفاده از سوخت های ماه هستند و این در حالی ست که استخراج آب به نسبت هلیوم -3 برای آنها مقدورتر خواهد بود . شرکت Shackleton Energy محرک هایی برای ماموریت سیستم شمسی با استفاه از آب قمری محیاکرده است .

برخی از تیم هایی که برای جایزه Google Lunar X-Prize در حال رقابت هستند، استخراج از معادن را هدف نهایی خود می دانند. ESA همچنین استفاده ازکره ی ماه را برای کمک به ماموریت های دورتر از منظومه شمسی در نظر گرفته است.

بحث هایی در خصوص استخراج هلیوم-3 از سیاره مشتری صورت گرفته است که البته بحث مسافت نیز در این میان به جود می آید اما استخراج این مولکول از مشتری فرآیند کم مصرفی را خواهد داشت .

باید گفت  همه در این خصوص که هلیوم-3 یک راه حل بی خطر برای هم جوشی ست موافق نیستند و در مقاله ای با عنوان “ترس از فاکتوئیدها” که در سال 2007 منتشر شد Frank Close فیزیکدان نظری به طور کامل این موضوع را شرح داد ولی باید در نظر داشت که برای پاسخ به تمام سوالات ما در این باره باید صبور بود .

منبع : esa.int

 

درباره مقاله های سرزمین هلیوم

در اینجا مقالاتی علمی درباره گاز هلیوم و مصارف هلیوم در صنایع ساختماتی ، پزشکی و بادکنک های هلیومی برای شما جمع آوری شده امیدوایم مورد پسند قرار بگیرد

مقالات پربیننده

مشاهده همه
چگونه بادکنک را ایستاده نگه داریم

چگونه بادکنک را ایستاده نگه داریم

خواندن مقاله
چگونه بادکنک تولد را ایستاده نگه داریم؟ بادکنک وسیله تزیینی است که برای تولدها مورد استفاده…
خواندن مقاله
نرخ رشد سالانه گاز هلیوم تا سال 2028

نرخ رشد سالانه گاز هلیوم تا سال 2028

خواندن مقاله
گزارش بازار جهانی درباره گاز هلیوم ، نرخ رشد و استفاده از هلیوم در صنایع مختلف…
خواندن مقاله
مهم‌ترین کاربردهای هلیوم در صنایع مختلف

مهم‌ترین کاربردهای هلیوم در صنایع مختلف

خواندن مقاله
هلیوم دارای خواص فیزیکی منحصرفردی است که می‌تواند نقش مهم و حیاتی در صنایع مختلفی داشته…
خواندن مقاله
آیا-توپ-های-فوتبال-حرفه-ای-با-گاز-هلیوم-پر-می-شود؟

آیا توپ های فوتبال حرفه ای با گاز هلیوم پر می شود؟

خواندن مقاله
وقتی فوتبال های حرفه ای را مشاهده می کنید، بازیکنان با سرعت توپ را به یکدیگر…
خواندن مقاله
شارژ کپسول گاز هلیوم

شارژ کپسول گاز هلیوم

خواندن مقاله
  اگر قرار است یک مهمانی بزرگ برگزار کنید و یا شغل شما به گونه ای…
خواندن مقاله
کمبود هلیوم و یافتن جایگزین هایی برای کروماتوگرافی گازی

کمبود هلیوم و یافتن جایگزین هایی برای کروماتوگرافی گازی

خواندن مقاله
  تقریباً برای یک دهه، در دسترس بودن هلیوم و قیمت آن یکی از زمینه‌های اصلی…
خواندن مقاله

ارسال نظر